Evenimente — October 5, 2022 at 1:20 pm

Big Data Week la București între 10 și 13 octombrie

by

Big Data Week, principalul eveniment care reflectă fenomenul datelor la nivel internațional, va aduce în România, sub organizarea companiilor de tehnologie specializate în servicii de big data și management de infrastructurăeSolutions și MetalSoft, o abordare 360 de grade a proiectelor de big data, de la infrastructură și arhitecturi, la securitate și analiză și raportare.

Big data network visualization concept. Digital music industry, abstract science vector backgroundPeste 40 de speakeri de pe plan local și internațional vor acoperi în profunzime tendințele, studiile de caz și evoluția mediului actual sub impactul fundamental al utilizării datelor, în industrii precum: e-commerce, gaming, sport, media, sănătate, securitate, tehnologie.

Adresat, în principal, unei audiențe tehnice, Big Data Week începe pe 10 septembrie, printr-un eveniment satelit –  un workshop tehnic prezentat de eSolutions Academy, urmat de conferința principală, desfășurată timp de două zile la Radisson Blu (11-12 octombrie) și de un meet-up tehnic oferit de ING Hubs România pentru comunitățile de big data și cloud, pe 13 octombrie.

În cadrul conferinței principale, cele patru scene dedicate diferitelor arii ale unui astfel de proiect vor avea talk-uri direcționate pe următoarele tematici majore – Big Data DevOps și Infrastructură, Arhitecturi de Big Data, Securitatea Datelor, Reportare, BI și Analytics. Sunt aduse în prim plan implementările soluțiilor de big data analizate din toate perspectivele de către companii  precum: adidas Runtastic, Adobe, Adore Me, AdsWizz, AWS (Amazon Web Services), Bitdefender, Cognizant Softvision, Data Booster, Dell technologies, diconium, Elrond, eMAG, EPAM, Endava, eSolutions, Gameloft, Google, GoPro, Grafana, IBM, MetalSoft, Microsoft, Qvest.US, Regina Maria, SAS, Skymetrix, tarent Solutions GmbH, Tudor Galoș Consulting, UiPath și Zitec. Pe lângă abordarea integrată specifică unei implementări, prezentările aplicate se concentrează și pe trend-urile și schimbările care se produc în domeniu, odată ce tehnologiile de big data analytics își arată puterea în transformarea digitală și noile nevoi ale mediului de business.

Cu o adresabilitate preponderent tehnică, implementările sunt analizate din toate perspectivele și acoperă teme diverse: operaționalizarea proceselor de machine learning, Kubernetes – scalabilitate și modularitate în modernizarea aplicațiilor, tehnologii specifice (Cassandra, Kafka, Spark, Marathon, Mesos) în implementări la scară largă, web3 și securitatea datelor în contextul blockchain, data privacy în transferurile internaționale de date în scenarii de big data, arhitecturi moderne de date, scalabilitatea fluxurilor de procesare în platformele de big data, platforme de big data de tip hibrid care deservesc diferite arii de business, modalități de optimizare a costurilor și facilitare a accesului la date a echipelor de BI, data storytelling, transformare digitală – toate acestea cu exemple și studii de caz dintr-o varietate de industrii.

Accesul la conferința Big Data Week Bucharest și la evenimentele satelit se face prin înregistrarea pe https://bucharest.bigdataweek.com, de unde persoanele interesate își pot achiziționa bilete la conferință sau își pot rezerva locul la celelalte evenimente cu acces gratuit.

Big Data la nivel internațional

Piața globală de big data este estimată de analiști a fi depășit 200 de miliarde de dolari, fiind motorizată de tendințele de big data analytics, iar până în 2026 se așteaptă să ajungă la peste 250 de miliarde de dolari.

Analytics Insight amintește câteva tendințe care vor duce la această evoluție spectaculoasă, printre acestea fiind trecerea de la SaaS, care a ajutat până acum companiile să își optimizeze business-ul în cloud, către iPaaS, care se prevede a fi cel mai bun trend al 2022 prin beneficiile aduse pentru coagularea informațiilor dintre diferite platforme și departamente și împiedicarea pierderii datelor. Se adaugă democratizarea utilizării data-as-a-service, întâlnită des sub forma achizițiilor de conținut de tipul muzicii, clipurilor video, fișierelor de imagine din multiple surse online, zonă estimată a ajunge la aproximativ 11 miliarde de dolari în 2023. O tendință interesantă este și de trecere spre small data, în ideea de utilizare cu prioritate a datelor vitale pentru o companie, nu a totalului datelor generate în cadrul organizațiilor mari. Pe măsură ce business-urile devin digitale și datele din ce în ce mai complexe, arhitecturile de tipul data fabric vor susține colectarea, integrarea și guvernarea datelor, într-un mod accesibil și flexibil, facilitând conectarea diferitelor surse de date și reducând timpii de procesare cu procente importante. Tot eficientizare la scară largă va aduce și utilizarea XOps, pornind de la cele mai bune practici ale DevOps, în care automatizarea și resursele reutilizabile sunt prioritizate. Creșterea apetenței pentru analytics conduce și la creșterea numărului de aplicații și platforme avantajoase de BI sau servicii în cloud, care vor genera previziuni și decizii inteligente de business. Nu în ultimul rând, insight-urile provenind din utilizarea tehnologiilor de big data vor avea o contribuție fundamentală în cercetare, pe domeniul medical, în identificarea tratamentelor inovatoare și pentru rezolvarea problematicii schimbărilor de mediu.