Expert IT — March 14, 2023 at 9:04 pm

Modelul de business de azi: ce s-a schimbat și cum vindem în prezent

by

Mediul de business este în continuă schimbare pentru a ține pasul cu preferințele consumatorilor. Într-o lume a unui consumerism exacerbat, oamenii își schimbă nevoile, alegând să nu mai colecționeze lucruri, ci experiențe. Mai mult conținut, mai multe filme, mai multă distracție și utilitate în ceea ce facem, însă fără nevoia de a fi nevoiți să adunăm lucruri. În „Subscribed”, Tien Tzuo (fondatorul Zuora, o companie care oferă soluții software pentru afacerile pe bază de abonament), explică o schimbare în comportamentul consumatorilor și cum ar trebui să ne adaptăm modelul de business pentru a răspunde noilor nevoi.

hypercubicÎn prezent, oamenii vor călătoria, nu mașina. Laptele, nu vaca. Muzica, nu CD-ul care va strânge praf pe undeva printr-un sertar. Iar în acest context, companiile care oferă servicii pe bază de abonament sunt în avantaj. Aceste companii livrează valoare direct, fără bătăi de cap pentru clienți. Acest lucru va genera venituri constante, lucru deja confirmat de ultimele studii care au demonstrat o creștere de 4.6 ori mai rapidă în cazul companiile cu un model de business pe bază de abonament, comparativ cu afacerile clasice care oferă pur și simplu produse.

De ce un model pe baza de subscripție pentru businessul tău?
In cazul modelului de business sub forma de subscripție, sunt doua principale avantaje care contează:

• accesul facil din punct de vedere financiar
• suportul pe care îl primești pe durata utilizării produsului sau serviciului.

Inovația nu mai înseamnă doar să creezi produse noi ci să adaptezi serviciile la nevoile clienților. Modelul achiziției sub formă de subscripție a schimbat procesul de inovare și implicit de producție, aducând în ecuația duratei de viață a unui produs sau serviciu îmbunătațirea și dezvoltarea continuă a acestuia, ceea ce într-un proces clasic de tip idee inițială – producție – vânzare nu s-ar fi întâmplat.

Produsul, cu alte cuvinte, evoluează liniar de la o idee inițială la eventuala sa lansare. În acel moment, piața îi decide soarta iar odată ce iese pe poarta fabricii, nu mai există dezvoltare.

Modelele pe bază de abonament schimbă această paradigmă, iar inovația, se referă la o creștere și la o adaptare continuă. În ceea ce privește companiile care adoptă modelul, nu există un produs ”finit”, ci dezvoltare agilă.

Noul etos al vânzărilor este strategic și pune accentul pe construirea unor relații stabile cu abonații. Cel mai bun mod de a face acest lucru este de a evidenția conceptul de creștere, clienții intrând într-un contract de colaborare în care serviciul companiei se îmbunătățește în mod constant.

Cum poți începe să-ți adaptezi modelul de business. Exemplul HyperCubic.
Sistemul prin care HyperCubic IT Solutions s-a transformat într-un serviciu de succes orientat către client, se numește PADRE (pipeline, acquire, deploy, run and expand), un model creat de Zuora pentru a vizualiza afacerea având experiența clienților mereu în minte.

Pipeline – este primul pas și se referă la creșterea gradului de conștientizare cu privire la nevoile companiei client
Acquire – reprezintă călătoria clientului spre încheierea unui abonament, pas în care ne-am concentrat pe înțelegerea nevoilor acestuia
Deploy – este vorba despre acomodarea clientului cu serviciul, cât mai rapid și mai eficient posibil
Run – acest pas se concentrează pe funcționarea de zi cu zi a serviciului și pe reacția rapidă la schimbarea modului în care utilizatorii îl folosesc
Expand – în esență. se referă la inovare – păstrarea clienților prin creștere și funcționalitate.

În plus față de de modelul PADRE, există și alți trei factori pe care i-am avut în vedere: oameni, serviciul și sine și bani.

Oameni – pentru a prospera, trebuie să-ți păstrezi clienții mulțumiti, iar pentru a face acest lucru, am angajat talente de top ale caror abilități și competențe am continuat să le dezvoltăm prin cursuri și calificări.

Serviciul – trebuie să continue să se îmbunătățească pentru a ne asigura că nevoile clienților sunt satisfăcute în cel mai bun mod posibil. Pe măsură ce primeam solicitări și feedback din partea clienților, ne-am adaptat planurile de abonament.

Bani – ca orice altă afacere, a trebuit să alocăm resursele în mod eficient, în primul rând în educație, iar în al doilea rând în tehnologie. Este evident că înainte de a te avânta înspre tehnologii noi, ai nevoie de oameni specializați care să aibă skill-urile necesare.

Încotro se indreaptă afacerea ta în 2023?
Tehnologia schimbă modul în care oamenii și companiile se conectează și accesează produsele și serviciile, iar modelele de afaceri pe bază de abonament lunar perturbă  fiecare industrie în parte. Pentru a-ți simplifica parteneriatele de business, cea mai simplă metodă este să adopți soluții tehnologice și digitale pe bază de abonament. Nu doar că vei avea mai mult control asupra bugetului, dar vei avea și avantajul flexibilității și al scalabilității în caz de nevoie.

Lista de priorități în bugetul IT pentru anul 2023, ar trebui să fie:

1. Investiții în tehnologie și în soluții de tip data-center care îmbunătățesc eficiența operațională și financiară:

º Infrastructure as a Service; Software as a Service

2. Protecții de securitate cibernetică care reduc riscurile și rezistența organizațională
3. Servicii de tip cloud computing care îmbunătățesc experiența angajaților și a clienților.

În acest sens, soluțiile IT pe care le facilităm sunt menite să creeze un ecosistem, atât la nivelul aplicațiilor de bază folosite de utilizatori – Microsoft 365 de exemplu, cât la și al celor specifice, de tip ERP sau CRM.
Ca modalitate de achiziție pentru tot ce înseamnă hardware-ul și software-ul care trebuie să susțină întreaga activitatea de business, punem la dispoziție sub formă de subscripție lunară soluții IT de tip private cloud, prin intermediul propriului data center, constând în:

1. HyperHost – Software & Hardware as a Service – Servere Virtuale a căror configurație se adaptează în funcție de buget și de nevoi.
2. HyperVault – Business Continuity & Disaster Recovery: soluții de tip backup as a service, având la bază Veeam Backup.
3. HyperSecure – CyberSecurity at its best: audit IT; vulnerability assessment; firewall as a service.

Daca doresti sa-ti accelerezi transformarea digitala si sa-ti dezvolti afacerea in ritmul tau, suntem la un mesaj distanta.