Servicii Profesionale — July 7, 2023 at 9:01 am

DoAds: „Marketingul Multichannel, tendința anului în domeniul digital”

by

DoAds, agenție de marketing online creată de foști angajați Facebook, estimează o cifră de afaceri de 1,5 milioane de euro în anul 2023, în creștere cu 200% față de anul anterior în contextul lansării unor noi programe educaționale online pentru sprijinirea businessurilor și crearea de afaceri noi.

Tendințele actuale din domeniul educației online sunt creșterea utilizării platformelor de învățare online și adopția în creștere a instrumentelor digitale de colaborare și comunicare, în special în contextul perioadei de pandemie și a nevoii de a oferi educație la distanță, potrivit DoAds.

De asemenea, în România se observă o creștere a interesului pentru învățarea la cerere (on-demand learning) și pentru dezvoltarea abilităților digitale. Potrivit DoAds, interesul deschiderii unei afacerii în mediul online este în creștere în România în rândul tinerilor 18-23 ani. Tehnologia se dezvoltă într-un moment în care poate ajuta utilizatorii să automatizeze și să eficientizeze anumite responsabilității, care în urmă cu câțiva ani implicau mai multe resurse pentru a fi implementate.

Vlad Nita CEO DoAds„Cuvintele cheie care descriu schimbările din mediul online în 2023 sunt Marketingul Multichannel. Până acum 2-3 ani, multe afaceri din categoria micro se bazau pe unul-două canale de promovare în medie pentru a aduce clienți noi și pentru a-și vinde produsele în mediul online. Multe dintre afaceri apelau doar la reclamele Facebook&Instagram drept canal principal de pay per click. Și pentru un timp îndelungat, platformele Meta au fost suficiente pentru a atinge un public larg și pentru a convinge acest public să cumpere de la o afacere anume”, a declarat Vlad Niță, CEO și fondator DoAds, cu experiență anterioară în compania Facebook.

Astfel, comportamentul digital al consumatorului s-a schimbat în ultimii ani. Treptat, timpul petrecut pe Facebook și Instagram a scăzut cu 15% în ultimii 5 ani, potrivit DoAds. Ca urmare, oamenii încep să petreacă mai puțin timp pe o singură platformă și aleg să consume mai multe tipuri de conținut disponibile pe alte canale online.

De asemenea, un utilizator online are nevoie de minim 7 interacțiuni cu un anumit brand înainte să devină client.  Dacă vorbim despre canale PPC (Facebook, Instagram, TikTok, Google etc), aceste interacțiuni sunt vizualizări ale conținutului oferit de acel brand, fie că vorbim de video, vizualuri sau text în sine. Conform Umaine, o persoană folosește aproximativ 6,6 platforme social media activ. Prin urmare, brandurile trebuie să fie active pe mai multe canale de promovare, unde publicul țintă își petrece timpul.  „Am observat că organizațiile au început să investească mai mult în canalele organice precum SEO și să comunice prin email marketing. Iar pe lângă comunicarea organică pe social media, au început să lanseze campanii Google Ads, TikTok Ads, astfel încât să fie mai prezente pe toate canalele disponibile”, a declarat Vlad Niță, CEO DoAds.

Imagine1DoAds are în prezent o echipă de peste 20 de specialiști care deservesc atât campaniile de digital marketing, cât și zona de pregătire a antrepreno-rilor. Cu peste 100 de clienți în portofoliu din domenii ca e-commerce, lead generation, afaceri locale horeca, servicii, productie, DoAds a lansat anul trecut  programul educațional de marketing online – Manifesto.