Bizpoint — October 4, 2023 at 10:54 am

Provocările conectivităţii pe pieţe noi domină preocupările din 2023

by

O recentă cercetare a firmei de studiere a tendinţelor de piaţă Expereo arată că aproape jumătate din liderii IT (46%) de la nivel mondial declară că vor să atingă o creştere prin extinderea pe pieţe noi în următoarele 12 luni, şi un procent mai mare (47%) declară că stabilirea şi gestionarea conectivităţii globale reprezintă factorul critic în asigurarea succesului acestei extinderi.

16x9-Connected-Energy-Utilities-ReportIntitulat Enterprise horizons report, studiul a acoperit mai mult de 650 de directori IT din firme globale, cu venituri anuale de peste 500 milioane USD, având sediul în Europa, SUA şi regiunea APAC. Rezultatele arată că 42% din consiliile de administraţie ale firmelor văd conectivitatea globală ca pe un activ de afaceri critic pentru creştere. În cadrul răspunsurilor oferite, conectivitatea a fost în fruntea listei îngrijorărilor legate de extinderea pe pieţe noi.

Mai mult de o treime (37%) din respondenţi au declarat că stabilirea unei conectivităţi eficiente pe pieţe noi reprezintă o provocare majoră pentru ei. Procentaje similare s-au înregistrat la categorisirea acestei provocări ca fiind “importantă”. În acelaşi timp, circa 35% din respondenţi simt că ambiţiile de afaceri ale firmei din care fac parte sunt limitate de soluţiile de conectivitate moştenite.

Alte provocări la adresa extinderii globale au inclus retenţia de talente şi resurse (35%), infrastructura fizică şi geopolitică complicată (33%), reglementările specifice şi conformitatea (32%) şi sistemele vechi şi cunoştinţele locale (ambele 31%). Întrebaţi unde văd ei cele mai mari oportunităţi de extindere, respondenţii au declarat că în America de Nord (37%), Europa de Vest (32%), Europa de Est (26%), Europa de Nord (25%) şi America de Sud (25%).

Practic toţi respondenţii (96% mai exact) au declarat că au încredere că dispun de tehnologia adecvată pentru a face afacerila nivel global. Cu toate astea, America de Sud (29%), America Centrală (27%) şi America de Nord (26%) sunt regiunile socotite de respondenţi ca ridicând cele mai multe provocări în calea extinderii afacerii.