Bizpoint — October 16, 2023 at 9:51 am

5G intră într-o nouă etapă

by

GSMA, asociaţia mondială a industriei de mobilitate, a efectuat recent un studiu legat de tendinţele 5G, care arată că, deşi investiţiile în extinderea 5G din ultimii ani au fost masive, cheltuielile din această zonă tind să scadă pe măsură ce operatorii de reţele mobile îşi îndreaptă atenţia către amortizarea investiţiilor.

Abstract 5G icon with dot point connect line designConcret, principala ţintă a operatorilor în următorii câţiva ani va fi aceea de îmbunătăţire a acoperirii 5G în zone mai puţin populate pentru a extrage cât mai multă valoare din investiţiile deja efectuate. Raportul GSMA arată că există motive clare pentru o asemenea tendinţă. Conectivitatea 5G este deja un motor al creşterii PIB-ului mondial, doar în America de Nord această contribuţie fiind aşteptată să depăşească 200 miliarde USD în 2030, reprezentând 16% din impactul general economic al mobilităţii în regiune.

Dincolo de contribuţia la PIB, GSMA afirmă că ecosistemul mobilităţii sprijină direct sau indirect zeci de milioane de locuri de muncă la nivel mondial şi îşi aduce o contribuţie importantă la finanţarea sectorului public prin taxele încasate. Iar pe măsură ce adopţia 5G creşte, imperativul monetizării va deveni tot mai important.

Privind în perspectivă, GSMA susţine că sectorul enterprise va deveni principalul motor de creştere pentru operatorii mobili. În termeni de industrii specifice de creştere, raportul evidenţiază sectorul fintech, în condiţiile în care procentul utilizatorilor de telefoane inteligente care îşi folosesc dispozitivele pentru servicii financiare este într-o creştere continuă şi constantă în zone precum online banking, online shopping, plata facturilor şi plăţile contactless.

În termeni de tehnologii de remarcat pentru 5G, raportul notează, deloc surprinzător, ascensiunea generative IA, care a ajuns să introducă tehnologia inteligenţei artificiale în planurile majorităţii companiilor. Cu ajutorul instrumentelor generative IA, operatorii mobili ar putea încerca să automatizeze mai multe funcţii complexe de service clienţi care necesită o mai bună înţelegere a contextului, abilităţi crescute de urmărire a conversaţiilor cu clienţii şi sinteză avansată a informaţiilor.

Tags