Networking, Studii — June 3, 2024 at 10:06 am

Inteligenţa artificială va îmbunătăți eficiența operațională a rețelei cu 40%

by

Un studiu global comandat de furnizorul de sisteme, servicii și software de rețea Ciena a dezvăluit un optimism tot mai mare față de inteligența artificială (AI), mai mult de jumătate dintre inginerii de telecomunicații și IT intervievați considerând că utilizarea AI va îmbunătăți eficiența operațională a rețelei cu 40% sau mai mult.

Digital earth 5G AI technologyCercetarea a fost realizată de Ciena în colaborare cu Censuswide, intervievând peste 1.500 de ingineri și manageri de telecomunicații și IT de la furnizorii de servicii de comunicații (CSP) din 17 țări de pe glob. Țările incluse au fost SUA, Brazilia, Mexic, Marea Britanie, Germania, Norvegia, Suedia, Orientul Mijlociu (EAU, KSA și Egipt), Australia, Japonia, India, Filipine, Indonezia, Coreea de Sud și Singapore.

O temă remarcabilă din studiu a fost convingerea că AI va îmbunătăți în mod fundamental performanța rețelei. Pentru a realiza acest lucru, participanții cred că vor fi necesare soluții noi pentru infrastructura și operațiunile rețelei de fibră. După cum s-a dezvăluit în studiu, cele mai populare strategii despre care se crede că îmbunătățesc performanța includ modernizarea rețelelor cu un nou software de analiză a traficului și a rețelei, selectat de 49% dintre respondenți, împreună cu upgrade-uri la switch-uri și routere (43%) și investiții în tehnologia 5G (40%), subliniind abordarea cu mai multe fațete pe care o adoptă operatorii pentru a consolida capacitățile rețelei.

Aproape toți (99%) respondenții care se așteaptă la o creștere procentuală a traficului între centrele de date și marginea rețelei, ca urmare a utilizării AI, cred că vor trebui să actualizeze rețelele de fibră optică pentru a susține mai mult trafic AI. În plus, 85% dintre respondenți și-au exprimat încrederea în capacitatea CSP-urilor de a monetiza traficul AI în rețele. Sectoarele cel mai probabil să genereze cel mai mare trafic AI și, prin urmare, oportunități de venituri, sunt serviciile financiare (46%), urmate de media și divertisment (43%) și producția (38%).

Respondenții au văzut, de asemenea, mai multe căi de a genera venituri din AI. Mai exact, 40% au crezut că acestea vor veni de la deschiderea rețelelor lor către integrări cu terţii; 37% cred că vor proveni din serviciile de securitate și confidențialitate; același procent crede că vor veni din ofertele de produse noi; 35% din crearea de pachete de abonament personalizate; și 34% din diferențierea privind calitatea serviciului pentru conectivitate.

Sondajul a scos la iveală diferențe regionale semnificative în ceea ce privește încrederea CSP-urilor în monetizarea AI. CSP din India au fost printre cei mai încrezători (95%), în timp ce SUA este printre cei mai puțin încrezători (55%). Au existat diferențe similare în ceea ce privește optimismul în ceea ce privește impactul AI asupra creării sau reducerii locurilor de muncă în rândul CSP-urilor, cu o diferență de 50% între Mexic și Japonia (90% față de 40%).     Sondajul a dezvăluit, de asemenea, amploarea sectoarelor pe care diferitele țări le consideră că conduc la creșterea traficului AI, serviciile financiare, divertismentul, producția, asistența medicală și educația ajungând toate pe cel puțin o piață. Două treimi dintre CSP anticipează că AI va fi o forță pentru crearea de locuri de muncă și au identificat domenii cheie de expertiză necesare pentru dezvoltarea și lansarea serviciilor de IA, inclusiv securitatea cibernetică (31%), urmată de învățarea automată (30%) și programare/codificare ( 30%).