34,9% dintre participanții la cel mai recent sondaj eJobs spun că folosesc în mod regulat instrumente de inteligență artificială precum ChatGPT sau Gemini în sarcinile de la birou pentru a reduce volumul de muncă sau pentru a obține rezultate mai rapide.
Dintre aceștia, 18,8% spun că fac asta zilnic, 13,4% săptămânal, iar 5,7% de câteva ori pe lună. Pentru cei din urmă, utilizarea AI-ului nu s-a transformat într-un obicei, ci mai degrabă într-o soluție de excepție la care apelează doar în cazuri punctuale. 13,9% dintre angajați spun că rareori folosesc astfel de tool-uri, în timp ce 48,1% nu folosesc deloc.
Documentarea și găsirea de informații este principalul motiv pentru care sunt folosite, motiv invocat de 68,7% dintre respondenți. 44,4% spun că au nevoie de ajutor în redactarea de emailuri și mesaje, 34,3% au adăugat și traducerile pe listă, iar 22,2% spun că le sunt utile pentru generarea de rapoarte și prezentări.
Întrebați care sunt cele mai mari beneficii ale utilizării instrumentelor AI la job, 68,2% au răspuns că îi ajută să salveze timp. 61,5% consideră că le oferă o perspectivă și idei noi, 32,3% se simt ajutați în realizarea task-urilor repetitive, ceea ce le permite să se concentreze mai mult pe partea strategică, iar 42,1% au menționat și faptul că, astfel, se simt mai productivi.
În tabăra celor care sunt mai degrabă nemulțumiți de AI, apar motive precum furnizarea unor informații care nu se ridică la nivelul așteptărilor, faptul că încă nu au încă suficientă încredere în aceste tool-uri, dar și că nu reușesc să formuleze interogări suficient de clare astfel încât să le genereze răspunsurile de care au nevoie. 18,9% spun chiar că nu au încercat niciodată pentru că nu știau că ar putea să folosească astfel de instrumente la job, iar 6,6% recunosc că nu au suficiente competențe digitale în acest sens.