Timp de decenii, procesul de acquiring (acceptarea de către bancă a sumelor plătite de cumpărător în contul unui comerciant, într-un magazin fizic sau online) a fost privit în mediul bancar mai mult ca un serviciu utilitar, o rotiță necesară într-un angrenaj al comerțului modern. Procesul de aquiring însă este foarte fragmentat între diverse sisteme de plăți, furnizori tehnologici și canale comerciale, generând băncilor mai degrabă costuri decât valoare strategică.
În era fintech și a neo-băncilor, în era în care comercianții se așteaptă la experiențe omnichannel unificate (spre exemplu, nu mai sunt deschiși să folosească multe POS-uri la casele de marcat, vor POS-uri inteligente care să îi ajute în procesul de marketing și vânzări etc), actorii din sistemul tradițional bancar riscă să piardă agilitate în adresarea segmentelor strategice de clienți, , în contextul unei presiuni competitive din ce în ce mai mari din partea furnizorilor globali de acquiring, care servesc deja clienții mari ai băncilor în alte piețe.
Symphopay ONE abordează exact această provocare structurală a procesului de acquiring — fragmentarea. Noua platformă permite unificarea tuturor tranzacțiilor, conectarea tuturor comercianțior, a canalelor de plată (online sau offline) și a proceselor cu valoare adăugată într-o experiență omnichannel unificatăAcest sistem de orchestrare a plăților permite băncilorsă opereze cu mai multă agilitate, control sporit și vizibilitate mai bună asupra plăților.
Noua platformă oferă astfel băncilor posibilitatea de a transforma procesul de acquiring dintr-un serviciu utilitar într-un business de creștere.
„Viitorul procesului de acquiring aparține acelor bănci care pot controla astfel experiența clientului , transformând fiecare plată într-un moment relevant de interacțiune cu clientul” a declarat Daniel Nicolescu, CEO Symphopay. „Cu Symphopay ONE, oferim băncilor agilitatea unui fintech, în completarea încrederii de care se bucură o băncă tradițională”.

„Experiența noastră acumulată prin colaborarea cu furnizorii de tehnologie care susțin marii retaileri și businessul lor de acquiring evidențiază valoarea unei orchestrări moderne a plăților. Viziunea din spatele soluțiilor inovatoare precum Symphopay ONE reflectă direcția mai amplă a industriei către un ecosistem de plăți mai mai bine digitalizat, mai agil și centrat pe comerciant — unul conceput pentru a genera valoare dincolo de simpla acceptare”, a continuat Maricela Lițcanu, Global Transaction Banking Executive Director la BRD – Groupe Société Générale.
Symphopay este un fintech fintech românesc, fondat în 2015, specializat în orchestrarea plăților pentru bănci și comercianți enterprise. Prin platforma sa cloud, Symphopay conectează canale de plată, acquireri și sisteme de loializare într-un ecosistem unificat care oferă informații în timp real, flexibilitate în integrare și noi modele de interacțiune cu clienții. Symphopay s-a impus ca un strat middleware între bănci și comercianți iar tehnologia companiei coordonează deja plățile pentru unii dintre cei mai importanți retaileri din România — inclusiv Profi, eMAG, Intersport, FAN Courier, Sameday, NEPI, Farmacia Tei și mulți alții — gestionând milioane de tranzacții lunare pe canale fizice și digitale.

În 2025, volumele de tranzacții ale Symphopay au crescut de 10 ori, reflectând atât scalabilitatea platformei, cât și cererea tot mai mare pentru soluții de gestionare de plăți omnichannel, atât de partea comercianților, cât și a jucătorilor din domeniul bancar.
Mai multe informații pe: www.symphopay.com





























