INTERVIU — November 2, 2016 at 10:38 am

Bogdan Mihalcea, iCentre: Creşterea majoră pentru iCentre provine din zona B2B

by

iCentre este Premium Apple Reseller pe piaţa locală. Bogdan Mihalcea, directorul general iCentre, a explicat revistei Club IT&C care au fost motivele care au stat la baza evoluţiei spectaculoase a companiei şi, legat de asta, ce cuprind planurile de dezvoltare a afacerii în viitorul imediat.

Bogdan Mihalcea, Director General iCentre
Bogdan Mihalcea, Director General iCentre

Club IT&C: Anul trecut menţionaţi că aveţi în plan câteva proiecte pe partea B2B pentru acest an. Care sunt rezultatele acestor proiecte?
Bogdan Mihalcea: În primul rând noi estimăm să închidem anul financiar cu o creştere de trei sute la sută. Deja am realizat dublarea cifrei de afaceri. Marea majoritate a creşterii provine din zona B2B. Rezultatele pe retail au înregistrat şi ele o creştere, dar mai modestă, situată undeva între 10 şi 15 la sută. În online suntem încă în fază de investiţii, deoarece avem o altă platformă, lansată acum, la început de octombrie, şi estimăm că ne va ajuta şi ea să avem un rezultat consolidat bun la sfârşit de an. Proiectele lansate în B2B s-au dovedit interesante. Am început să comunicăm mai intens şi către zona educaţională, fiind prezenţi chiar acum în trei universităţi cu campania Back to School, exclusivă pentru profesori, studenţi şi elevi la liceu din ani terminali , cu reduceri semnificative de preţuri pentru produse. Încercăm să valorizăm alături de studenţi si profesori aplicabilitatea unor astfel de dispozitive în cercetare şi educaţie.

Club IT&C: Considerați că factorul „fashion” a adus un aport considerabil la rezultatele deosebite pe care le-ați înregistrat. Influențează vânzările în mod direct faptul că este la modă să ai și să lucrezi de pe dispozitive Apple?
Bogdan Mihalcea: Nu neapărat. Desigur, elementul de fashion în utilizarea dispozitivelor Apple nu poate fi negat, însă el a fost mult mai pregnant cu câţiva ani în urmă, în vremea telefoanelor de generaţie 4 şi 4S, de pildă. Între timp, foarte multă lume s-a convins de fiabilitatea produselor Apple, indiferent că vorbim de telefoane, de tablete sau de laptopuri, şi a ajuns să prefere, tocmai datorită acestei fiabilităţi, să lucreze pe astfel de dispozitive. Să nu uităm că Apple este cel mai cunoscut brand de tehnologie care a realizat o sinergie perfectă între dezvoltarea de hardware şi dezvoltarea de software asociat, totul făcându-se în condiţii de asigurare a maximului de securitate posibilă privind tranzacţiile și comunicările efectuate pe astfel de dispozitive.

Club IT&C: Anul trecut aţi anunţat apariţia magazinului online iCentre.ro. Care este evoluţia lui?
Bogdan Mihalcea: Magazinul online este un segment de business deosebit de important pentru noi. Ca dovadă, am continuat adaptarea site-ului la piaţa românească. Pe lângă extinderea gamei de produse prezente pe site aspect care cu siguranță va crește numărul vizitelor în site dar mai ales durata acestora, am încercat să transmitem prin imaginile folosite o atmosferă placută, autentic românească, familiară vizitatorilor, care în același timp să dea un sentiment plăcut de armonie dar și de încredere, încă de la primul clic.
Actorul principal din site-ul nostru este consumatorul de la noi din țară. Am încercat să demonstrăm prin imagini simple, din viaţa de zi cu zi, integrarea pe care o au produsele cu stilul de viaţă al oamenilor din România. Acest site este pentru noi o provocare permanentă și de curând am crescut şi echipa de specialiști certificați aferentă acestuia.
Oferim în continuare consultanţă specializată direct pe site, ca un lucru pe care doar noi îl oferim. Urmează să investim în perioada următoare şi într-un call-center.

Club IT&C: Există intenţia de a deschide şi alte magazine offline în actualul context de creștere al comerţului online?
Bogdan Mihalcea: Nu este un subiect pe care să-l fi abandonat, însă pentru noi situaţia a fost un pic deosebită, datorită acestei creşteri mari, care trebuie susţinută. Probabil în anul viitor, când ne vom atinge 80 la sută din potenţialul de creştere, va trebui să urmărim şi alte metode de extindere a afacerii. Deocamdată încă ne concentrăm pe magazinul online unde ne dorim să dezvoltăm mult mai mult categoriile de accesorii şi gadget-uri.
Suntem interesați să aducem în România tehnologii noi, inovative pe care să le apropiem
de consumatori, punând accent pe utilitatea deosebită a acestora în organizarea și
îmbunătățirea stilului de viață. Avem planuri extinse și în consecința și o listă lungă de
proiecte, ceea ce înseamnă resurse şi oameni. Potenţial există, clar. Oricum, apropo de
extindere, aici este vorba de un dans pe care îl facem împreună cu Apple. Şi Apple trebuie
să fie de acord cu strategia noastră, deoarece expansiunea nu se poate face în mod dezordonat. Cert este că şi Apple are în România planuri ambiţioase, adică o creştere de sută la sută.

Club IT&C: Care este ponderea noilor produse, cum este proaspat lansatul iPhone 7 în aceste planuri de creștere?

Bogdan Mihalcea: Noile produse reprezintă, într-adevăr, principalul motor de creștere
pentru brandul Apple. Pentru iCentre, ponderea previzionată de vânzări ale noului model
iPhone 7 reprezintă undeva spre 40% din afacerea noastră. Cert este că noi, ca şi parteneriApple, avem cea mai mare creştere înregistrată dintre partenerii Apple.

Club IT&C: Revenind la proiectul de implementare a unui call-center pe care îl aveți în plan, care va fi acoperirea acestui serviciu pe care îl veţi lansa?
Bogdan Mihalcea: Vorbim aici de un call-center iCentre care va deservi exclusiv piaţa românească şi va fi dedicat mai mult părţii consultative, nu neapărat service-ului tehnic.
Noi suntem o entitate mică, şi a găsi oamenii potriviţi şi pentru service tehnic ar însemna o provocare mult peste capacităţile noastre actuale.

Club IT&C: Aveţi în acest moment cursuri de specialitate prin care să interacţionaţi activ pe o perioadă mai lungă cu studenții sau chiar liceeni?
Bogdan Mihalcea: iCentre a făcut o schimbare de strategie în acest an. De la modalitatea pasivă de a prezenta produse, am ieşit dinamic către zona educaţională cu prezenţă fizică de tip stand interactiv de prezentare şi soluţii de finanţare. Acest lucru se vede deja în rezultate. Evident că Apple are multe programe care ţin de zona educaţională. Însă ca să putem noi, iCentre, să acoperim tot acest spectru de programe Apple, e nevoie de o maturitate a companiei noastre. Noi am făcut deocamdată primii paşi. Pe măsură ce vom evolua ca şi companie, vom face şi următorii paşi. Este strict o problemă legată de timp şi de resurse. Strategia există, programele sunt puse pe hârtie, produsele există, dar e nevoie de o evoluţie.

Club IT&C: Aţi pomenit de soluţii de finanţare pentru zona educaţională. Extindeţi soluţii de finanţare şi către piaţa B2B?
Bogdan Mihalcea: Sigur, putem extinde și chiar avem în plan o ofertă extinsă de soluții de finanțare pentru liberi profesioniști și companii mici. De la caz la caz putem în acest moment să vorbim de leasing sau despre soluţii mai bune pentru IMM-uri. De asemenea, putem oferi și diverse soluţii de asigurare pentru dispozitive, în funcție de nevoile specifice ale fiecărei companii. Practic, dăm răspuns la orice provocare pe care ne-o ridică potenţialii clienţi.