Guvernare/Licitatii — December 10, 2016 at 8:21 am

Finanțele schimba termenele pentru înlocuirea caselor de marcat

by
Jurnal electronic
Jurnal electronic

Ministerul Finanțelor a amânat cu șase luni termenul pentru achiziționarea noilor caselor de marcat cu jurnal electronic, care le vor înlocui pe cele actuale cu jurnal pe hârtie, potrivit unei ordonanțe de urgență care va fi adoptată de guvern săptămâna viitoare. Până la sfârșitul anului, urmează să fie emisă și hotărârea privind caracteristicile tehnice ale noilor aparate.

În ceea ce privește înlocuirea aparatelor existente, noul termen pentru marii contribuabili va fi 1 octombrie 2017, în loc de 1 aprilie 2017. Vor fi amânate similar și termenele pentru contribuabilii mijlocii – în prezent, 1 iulie 2017 -, respectiv pentru micii contribuabili – în prezent, 1 noiembrie 2017.

Noile case de marcat urmează să fie conectate, din 2018, la server-ul ANAF pentru transmiterea datelor.  Totodată, ANAF va întocmi în formă electronică un registru național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale.

Evidența la nivel național a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate va permite:

• identificarea unică a fiecărui aparat de marcat electronic fiscal, prin atribuirea aleatorie a unui număr format din 10 cifre, căruia i se asociază istoricul aparatului de marcat electronic fiscal și nu poate fi anulat/șters/realocat

• identificarea operatorului care funcționează legal și livrează bunuri cu amănuntul și/sau prestează servicii direct către populație

• colectarea de informații despre starea de funcționare a aparatului de marcat electronic fiscal și/sau a locului unde este amplasat/depozitat

• reducerea semnificativă a posibilităților de a utiliza un aparat de marcat electronic nefiscalizat și, în consecință, va limita potențialul de subdeclarare/nedeclarare a veniturilor

• corelarea informațiilor fiscale și a celor legate de utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea efectuării de analize relevante care să vizeze conformarea operatorilor economici, dar și prevenirea și combaterea evaziunii fiscale

• diminuarea numărului de controale fiscale la contribuabilii onești prin valorificarea rezultatele analizelor

• securizarea procedurii, ca urmare a autentificării cu certificat digital în vederea transmiterii informațiilor.