IT in World — April 27, 2017 at 1:34 pm

Noile tehnologii vor duce la o personalizare masivă a produselor si serviciilor

by

inovatiiNoile tehnologii inteligente intră cu viteză în viața tuturor, de la consumatori până la cei mai mari directori de corporații din cele mai variate sectoare. Astfel devine din ce în ce mai simplu ca utilizatorii să își poată personaliza produsele și serviciile după cum doresc și după cum au nevoie. Tehnologii și concepte cum sunt imprimarea 3D, crowdsourcing și open source ajută la creșterea rapidă a posibilităților de personalizare a serviciilor.

În scurt timp, clienții vor vrea anumite funcții de personalizare să fie ca standard, mai ales în industrii cum sunt cea a modei, hardware, auto și cea de producție. Conform analiștilor aceasta este era creatorilor, care vor da noua tendință a revoluției industriale. Un exemplu de susținere a creatorilor este tehnologia de imprimare 3D, combinată cu crowdsourcig-ul, susținând conceperea și proiectarea unor produse personalizate, pe principiul ”realizează-ți singur produsul dorit”, într-un viitor unde butonul ”print” devine butonul ”fabrică”.

Această tendință a personalizării este deja prezentă în industria auto, unde producători precum Ford și BMW oferă nivele impresionante de personalizare a specificațiilor mașinilor, în timp ce compania Local Motors a trecut la nivelul următor prin construcția de mașini în sistem crowdsourced. Aici, oamenii pot să ofere propriile concepte prototip, urmând să primească păreri din partea unei comunități din peste 30.000 ingineri, proiectanți și entuziaști din întreaga lume, ulterior compania construind cele mai bune modele în doar câteva săptămâni în mica sa fabrică. Primul vehicul construit în acest sistem a fost unul off-road, cu motor V8, la un cost de 75.000$. Aceste moduri de lucru au tendința de a deveni mult mai populare, în timp ce vechile modele de producție încep să fie în declin în multe domenii. Acest lucru oferă o alternativă la modul de producție în masă, la preț standard, ce utilizează modelul masiv din Asia. SUA și Europa fac cu greu față industriei masive din Asia, personalizarea în masă a producției aducând un plus important în era re-industrializării, prin producția la comandă personalizată.

În cifre lucrurile sunt și mai clare, 35% din clienții din SUA sunt interesați în personalizarea funcțiilor produselor pe care le cumpără sau chiar a întregilor produse și peste 10.000 de imprimante 3D vândute doar într-un an de MakerBot. Piața imprimantelor 3D a ajuns la peste 3 miliarde de dolari în anul 2016, cu o previziune de 5,2 miliarde de dolari pentru anul 2020.