Esential — October 30, 2017 at 7:06 am

O schimbare culturală necesară

by

self-service analyticsConform firmei de cercetare OC&C, care a realizat recent un studiu în Marea Britanie şi Statele Unite privind provocările soluţiilor de analiză inteligentă a datelor (analytics) la adresa modurilor actuale de operare ale companiilor, este nevoie de schimbarea culturii organizaţionale ca firmele să aibă succes prin folosirea unor astfel de soluţii inteligente.

Ca date financiare, cercetarea a descoperit că firmele britanice au cheltuit peste 10 miliarde de lire sterline în 2017 pe soluţii de analiză inteligentă a datelor, în vreme ce firmele americane au cheltuit aproape 60 de miliarde lire sterline pe astfel de soluţii. Rezultatele arată că cele 52% din companii care au cheltuit cel puţin 10 milioane de lire sterline pe soluţii de tip analytics şi-au depăşit în termeni de performanţe financiare rivalii.

Conform studiului, firmele vor continua să investească în astfel de soluţii, nivelul anual al acestor investiţii fiind aşteptat să atingă 24 miliarde lire sterline în Marea Britanie şi peste 110 miliarde lire sterline în Statele Unite până în anul 2020. Cu toate astea, astfel de investiţii nu înseamnă automat şi succes. Pe baza rezultatelor, firma de cercetare recomandă trei elemente fundamentale de respectat pentru dobândirea unei platforme analytics de succes: elemente care ţin de fundaţia culturală, elemente care ţin de oameni şi elemente de stimulare.

Elementele de fundaţie se axează pe angajamentul firmei de a folosi soluţiile de analiză inteligentă. Elementele care ţin de oameni semnifică integrarea analytics în cultura internă a organizaţiei, iar elementele de stimulare sunt reprezentate de instrumentele tehnologice care să ajute la colectarea eficientă a datelor.

Sfaturile vin după ce s-a constatat din ce în ce mai des că investiţiile în tehnologii noi precum machine learning şi inteligenţă artificială sau construirea unei echipe de experţi analytics presupune schimbarea culturii organizaţionale. Fără o asemenea măsură fundamentală, astfel de soluţii moderne riscă să nu aibă niciun impact benefic asupra rezultatelor organizaţiei.

Stimularea schimbării trebuie să vină de la nivelul conducerii firmei, care trebuie să declare în faţa tuturor angajaţilor că firma va deveni o organizaţie axată pe date şi pe analiza inteligentă a acestora, şi, mai mult, să conducă procesul de demonstrare a schimbării în faţa personalului. Raportul trage o astfel de concluzie în urma descoperirii faptului că multe firme nu consideră instrumentele de tip self-service analytics ca importante. Cu alte cuvinte, soluţiile analytics sunt implementate mai des sub formă de sistem tehnologic şi mai rar sub formă de instrument internalizat pentru operaţiuni curente. Mai mult, în cazul unor decizii strategice importante, în loc să facă propriile alegeri bazate pe informaţii relevante, conducerile firmelor preferă să transfere sarcina echipelor de analişti.