Retail / Horeca — January 29, 2019 at 9:04 am

Inovații care vor revoluționa comerțul cu amănuntul

by

retailMarea majoritate a oamenilor sunt cumpărătorii înșiși, dar chiar și cel mai dedicat cumpărător de astăzi nu ar putea să prezică modul în care se va schimba industria în următorii zece ani. Inovația produsă de noua tehnologie va schimba aproape totul în ceea ce privește viața de zi cu zi în magazine, în afară de importanța unui serviciu bun pentru clienți. Deci, să vedem care ar fi primele cinci inovații care vor fi transforma sectorul comerțului cu amănuntul până în 2025.

  • Video Chat. Cel mai important lucru pentru industria de retail a fost întotdeauna, și va fi întotdeauna, un serviciu bun pentru clienți. Și asta înseamnă să aveți un personal excelent care să-și poată folosi expertiza și inteligența emoțională pentru a ajuta clienții să se îndrepte în direcția corectă. În viitor, industria de retail va trebui să ofere o muncă flexibilă pentru a-și menține eficiența. Și acest lucru ar trebui să fie ușor, deoarece tehnologia de chat video va permite personalului de vânzare cu amănuntul să-i sfătuiască pe clienți din casele lor. Totul deoarece clienții care cumpără online, din propria lor casă sau de la locul de muncă, vor dori în continuare opinia unui expert cu privire la achizițiile lor . În acest caz, este posibil ca ei să vorbească cu un angajat care ar putea fi localizat oriunde. De asemenea, chatul video va facilita comunicarea cu furnizorii și sediul central al magazinului de la domiciliu. Deci, dacă au nevoie să-și petreacă ceva timp strategizând despre sezonul următor sau având o întâlnire cu conducerea, vor putea face acest lucru prin intermediul unui videoclip. Și, bineînțeles, personalul va putea să participe la sesiuni de formare practică prin chat video, fără a trebui să-și părăsească casa.
  • Reducerea spațiului biroului fizic. Până în 2025 probabil că nu va mai fi loc pentru birouri în magazine. Și nevoia de spații de birouri se va risipi și în timp. Administrarea back-end care a fost efectuată anterior în birou va fi efectuată prin automatizarea proceselor robotizate sau se poate face printr-un dispozitiv mobil sau de acasă. Întâlnirile de personal se pot realiza practic, clicurile și colectarea stocurilor pot fi distribuite automat la punctele de colectare din gări și spații publice. Astfel, nu va fi mai puțin nevoie de o zonă de birouri într-un magazin de vânzare cu amănuntul. Acest lucru este mai bun pentru membrii personalului și pentru clienți, deoarece vor avea mai mult spațiu pentru a circula și pentru a se bucura de experiența de cumpărături. Magazinele vor începe, probabil, să creeze noi domenii pentru a adăuga o dimensiune diferită experienței clienților, pot exista, de exemplu, zone de relaxare, unde clienții pot sta și pot discuta despre cumpărăturile lor cu prietenii lor.
  • Dispozitivele portabile(Wearables). În locul de muncă din vânzarea cu amănuntul a anului 2025, aceste dispozitive vor face legea. Fiecare angajat va avea propriul dispozitiv personalizat care poate fi purtat în funcție de preferințe. Acest lucru le va permite să comunice cu restul echipei, fără a trebui să părăsească zona magazinului. De asemenea, le va permite să vizualizeze informații importante despre nivelurile stocurilor, dimensiunile sau modelele disponibile pe care le pot transmite imediat clientului. În plus, articolele de îmbrăcăminte vor ajuta managerii să-și localizeze angajații într-un magazin. Dacă se întâmplă ceva într-o anumită zonă, ei pot vedea cine este cel mai apropiat și îl pot trimite unde este o problemă. În același timp, aceste dispozitive permit angajatorilor să aibă grijă de bunăstarea personalului prin monitorizarea nivelului de stres și efort, alertând managerul atunci când au trecut prea mult timp fără pauză.
  • Realitatea virtuală (VR). Potențialul realității virtuale pentru a spori experiența la cumpărături este imens. Clienții vor putea să își suprapună garderoba existentă cu hainele pe care doresc să le cumpere, pentru a vedea dacă acestea se potrivesc împreună. Și acest lucru nu se aplică doar la haine, același lucru fiind valabil și pentru bunurile electrice și mobilierul de uz casnic. Veți putea vedea dacă un anumit obiect se potrivește în casa fără a trebui să îl luați acasă pentru probă, lucru de multe ori imposibil. Mai mult, asta ar putea însemna că încăperile de probă nu mai sunt necesare, oamenii vor putea folosi chioșcurile VR pentru a vedea cum ar arăta în hainele pe care doresc să le cumpere.
  • Capacitatea de a vorbi cu fiecare client ca individ este maximul serviciului pentru clienți. A fost dificil să se realizeze acest lucru în trecut, dar în 2025 comercianții cu amănuntul vor putea să solicite informații direct de la dispozitivele clienților. Aceasta înseamnă că angajații vor cunoaște dimensiunea clientului, preferința culorilor și stilul preferat, fără a fi nevoie să fie întrebați. În plus, vor putea să vadă unde își petrec timpul în mod obișnuit și unde intenționează să meargă în viitor, astfel încât aceștia să poată alege articole de îmbrăcăminte sau produse potrivite pentru condițiile meteorologice și condițiile din aceste zone. Personalizarea se va extinde până la livrare. Clienții vor putea să aleagă unde și când doresc să fie livrate cumpărările lor, ar putea fi direct la casa lor sau la un punct de colectare aflat în drumul lor.

Mai multe detalii la http://www.fujitsu.com/global/solutions/industry/retail/