Cloud Computing / Edge — March 3, 2020 at 3:52 pm

Clienții Oracle se plâng de constrângerea cloud

by

Cloud computing technologyExperții, în general, nu introduc Oracle în aceeași ligă cu furnizorii de cloud hyperscale. De exemplu Gartner a plasat Oracle Cloud Infrastructure (OCI) ca un jucător de nișă, cel mai potrivit pentru întreprinderile care necesită infrastructura cloud ca serviciu (IaaS) pentru aplicațiile Oracle și pentru aplicațiile care necesită o bază de date Oracle.

Acesta poate fi unul dintre motivele pentru care compania își crește capabilitățile cloud. În trimestrul doi din 2020, compania a raportat venituri de 6,8 miliarde de dolari în totalul furnizorilor de servicii cloud și activități de asistență pentru licențe, în creștere cu 3%. CEO Oracle, Safra Catz, a declarat că acest lucru reprezintă peste 70% din veniturile totale ale companiei. Dar cifra de 6,8 miliarde de dolari include veniturile companiei din contractele de întreținere și asistență, pe care clienții Oracle le plătesc anual pentru asistență software, remedieri de erori și actualizări. Astfel, veniturile din licență la premisă au fost de 1,1 miliarde de dolari, în scădere cu 7%, în condițiile în care mai mulți dintre clienți cumpărau cloud în locul licențelor tradiționale.

Raportul Magic Quadrant al Gartner a subliniat că multe dintre funcțiile dezvoltate pentru OCI nu vor fi utilizate pe scară largă de baza clientului Oracle. Potrivit Gartner, Oracle construiește capabilități în principal ca răspuns la solicitarea de propuneri, care sunt deseori concepute în jurul capabilităților furnizorilor de scară largă.

Dar reprezentanții de vânzări Oracle sunt stimulați puternic. Aceștia primesc o sumă absurdă de comision pentru a vinde cloud și, prin urmare, forțează maxim clienții pentru a vinde Oracle Cloud, în ciuda faptului că companiile au sau nu nevoie de anumite produse. De exemplu, cititorii Itam Review au raportat că, dacă își reînnoiesc contractul de servicii locale, ar putea beneficia de o reducere de 30%, dar dacă optează și pentru achiziționarea Oracle Cloud, reducerea este de 60%.

În câteva cazuri, Itam Review a constatat că clienții Oracle erau obligați să cumpere servicii cloud. În cazul unui audit la un client, Oracle și-a dat seama că licențele nu au fost transferate în mod corespunzător noilor companii, obligând compania la achiziția de noi servicii.

Utilizatorul a declarat că Oracle s-a oferit să renunțe la penalizare dacă în schimb au fost achiziționate 50.000 de euro din licențele cloud Oracle. Acesta a mai spus că nu a folosit niciodată Oracle Cloud pentru că nu era nevoie de el și pentru că nu a fost eficient din punct de vedere tehnic.

Sondajul ilustrează provocările cu care se confruntă Oracle în timp ce încearcă să se stabilească ca un furnizor principal de cloud pe o piață dominată de Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure, Alibaba și Google Cloud. Oracle va argumenta adesea că produsele sale funcționează cel mai bine pe Oracle Cloud, deoarece inginerii săi reglează și optimizează volumele de lucru Oracle. Dar specialiștii spun că Oracle nu are o ofertă suficient de convingătoare.

Chiar dacă afirmațiile Oracle cu privire la posibilitatea de a-și folosi software-ul mai bine pe Oracle Cloud sunt valabile, un CIO care alege un furnizor alternativ de cloud poate decide întotdeauna să cumpere servicii profesionale de la Oracle pentru a îmbunătăți performanța.

Un avocat cooptat în același raport spune că în cadrul oricărei tranzacții de audit, vedem o presiune puternică pentru a achiziționa unele produse Oracle Cloud, chiar dacă clientul confirmă că nu prea are interes în utilizarea acestora. Este posibil ca managementul Oracle să nu aibă vizibilitate în acest sens, dar există o diferență evidentă între asigurarea unor produse minime de cloud ca parte a unei soluționări substanțiale de audit și a clientului care se va muta la Oracle Cloud.