Studii — June 16, 2020 at 3:08 pm

82% dintre angajați ar putea să se întoarcă la birou în 12-18 luni

by

Xerox Future of Work Survey ResultsXerox a realizat un studiu global cu participarea a 600 de respondenți, persoane de decizie în domeniul IT, din cinci țări. Studiul arată că aproximativ 82% dintre aceștia ar urma să se întoarcă la birou în 12-18 luni. Companiile investesc în noi resurse pentru a sprijini un regim de muncă hibrid, o combinație între lucrul de la distanță și cel de la birou, cu bugete cu 56% mai mari alocate tehnologiei. 34% dintre respondenți planifică să accelereze transformarea digitală ca urmare a pandemiei COVID-19.

Studiul Xerox “Viitorul Muncii” realizat de firma independentă de cercetare Vanson Bourne, a sondat 600 respondenți din domeniul IT, inclusiv profesioniști C-level, din SUA, Canada, Marea Britanie, Germania și Franța, ale căror organizații au cel puțin 500 de angajați. Respondenții au întâmpinat provocări cauzate de trecerea bruscă la munca de la distanță, 72% afirmând că nu au fost complet pregătiți din perspectiva tehnologiei. În plus față de aspectele legate de mijloacele tehnologice (29%), cele mai mari neplăceri în timpul activităților desfășurate de acasă au fost cauzate de sincopele în comunicare între echipe/ angajați (26%) și de menținerea concentrării (25%).

„Deși nu există nicio îndoială că pandemia COVID-19 a schimbat modul în care lucrăm, cercetările noastre au relevat că, în timp, multe companii intenționează să-și readucă mare parte din angajați înapoi la birou. Acest lucru ar putea fi stabilit dintr-o varietate de motive, inclusiv comunicarea, viteza de decizie și perfecționarea profesională”, a declarat Steve Bandrowczak, Președinte și COO Xerox. „În același timp, oprirea bruscă a activităților la birou și mediul de lucru hibrid adoptat au expus lacune tehnologice care necesită investiții noi sau suplimentare în lunile următoare”.

Rezultatele cheie ale sondajului și concluziile subliniate de Xerox includ:

1. Companiile intenționează să-și aducă înapoi la birou majoritatea angajaților, deși politicile extinse de muncă de la distanță se vor menține și ele în continuare.

Înainte de impunerea regimului de lucru de la domiciliu, 33% dintre respondenți au declarat că securitatea datelor și confidențialitatea au fost cele mai mari preocupări pentru colegii care lucrau de la distanță; 24% au evidențiat productivitatea angajaților, iar 16% evocau preocupările legate de infrastructura tehnologică. Aceste aspecte, însoțite de opinia a 95% dintre respondenți despre importanța comunicării față în față pentru dezvoltarea personală și pentru evaluarea talentului, indică faptul că regimul de muncă de la distanță nu va înlocui spațiile tradiționale de lucru la birou.

Cu toate acestea, acum când business-urile s-au acomodat mai mult cu munca de la distanță, atitudinile și politicile top managementului din domeniul IT s-au schimbat. Printre țările chestionate, în SUA va crește, probabil, cel mai mult, încrederea în ceea ce privește munca de la distanță (86%), urmată de Marea Britanie (80%), Germania (80%), Canada (77%) și Franța (75%). Mai mult, 58% au menționat că intenționează să își schimbe politica de lucru de acasă în anul următor, subliniind nevoia companiilor de a sprijini un regim de lucru hibrid.

Concluzia noastră: Este posibil ca angajații să nu se întoarcă la birou brusc – sau toți în același timp – dar nevoia organizațiilor de a pune în practică un regim de lucru hibrid este clară și de perspectivă.

2. Implementarea bruscă a regimului de lucru de la domiciliu a scos la iveală lacune tehnologice.

Trecerea rapidă la munca de la distanță a fost dificilă pentru majoritatea business-urilor, doar 28% dintre participanți spunând că erau complet pregătiți pentru această schimbare și 29% afirmând că tehnologia a creat cele mai mari probleme. Dintre țările participante în cadrul sondajului, Franța era cel mai puțin pregătită pentru trecerea bruscă la munca de la distanță, în timp ce Statele Unite au fost printre cele mai pregătite din acest punct de vedere. În ceea ce privește tehnologia, respondenții au declarat că provocările lor principale sunt determinate de suportul IT pentru lucrul la distanță (35%), soluțiile inadecvate pentru fluxurile de lucru (27%), lipsa instrumentelor de comunicare și colaborare (22%) și lipsa soluțiilor bazate pe cloud (10%). 85% dintre liderii de companii au evidențiat, de asemenea, accesibilitatea și ușurința utilizării imprimantelor de birou, respondenților din SUA lipsindu-le cel mai mult (93%), urmați de Germania (92%) și Franța (91%).

Concluzia noastră: Pentru a atenua problemele viitoare, precum tranziția rapidă la munca de la distanță rezultată în urma crizei declanșate de pandemia COVID-19, companiile vor căuta să investească în noi tehnologii și vor încerca să asigure o capacitate suplimentară pentru instrumentele existente, pentru a accelera transformarea digitală.

3. Prioritățile legate de achiziționarea de echipamente și tehnologie au ca scop acordarea unui sprijin mai mare pentru angajați.

Ca urmare a lacunelor tehnologice relevate de sistemul de lucru de la distanță, 70% dintre profesioniștii din IT la nivel global își reevaluează cheltuielile, companiile crescând investițiile în resurse tehnologice la distanță (55%) și pentru o combinație între resurse tehnologice pentru munca la birou și pentru lucrul de la distanță (40%). Pandemia a convins unele business-uri să prioritizeze investițiile în software bazat pe cloud (65%), suport IT la distanță (63%) și software de colaborare (52%).

Hardware-ul – cum ar fi laptop-urile și imprimantele – a fost un alt aspect important, în special pentru companiile cu sediul în Franța, 22% dintre respondenți considerând-ul cea mai importantă nevoie în ceea ce privește tehnologia, productivitatea și experiența lor generală de lucru.

Concluzia noastră: COVID-19 alimentează planurile legate de transformarea digitală, companiile punând accentul pe satisfacerea nevoilor angajaților, atât cu soluții hardware, cât și software.

Pentru mai multe informații, accesați www.Xerox.com/MakeNowWork.

 

Citiți și:

Xerox România automatizează procesele interne folosind roboți RPA de la MissionCritical

Noile aplicații Xerox ConnectKey accelerează transformarea digitală în companii