Analiza — December 22, 2020 at 3:23 pm

Un an promiţător pentru marketing AI

by

Datele statistice publicate de diverse firme de analiză a pieţei arată că în 2020 cele mai multe firme la nivel global au investit în tehnologii colaborative bazate pe medii cloud în tentativa de a combate efectele negative ale pandemiei sanitare şi de a sprijini lucrul de la distanţă.

Polygonal brain shape of an artificial intelligence with various icon of smart city Internet of Things Technology over Asian businesswoman hand using the smart mobile phone,AI and business IOT concept, retouch with new productAnul viitor, conform predicţiilor unor firme de analiză, companiile vor căuta să-şi extindă aria tehnologică ca să profite de avântul din acest an.

Ca zone de interes, firmele se vor axa pe creşterea gradului de achiziţie clienţi, îmbunătăţirea managementului datelor şi organizarea mai eficientă a ciclurilor de viaţă ale produselor pentru clienţi. Sunt zone care ţin mai ales de marketingul business-to-consumer, iar predicţiile spun că inteligenţa artificială va juca un rol major aici anul viitor.

Un raport recent publicat de platforma de marketing cross-channel Iterable arată că aproape 90% din cele 2500 de companii chestionate consideră AI drept componentă cheie a strategiei de marketing pentru anul viitor. O bună parte din aceste firme intenţionează să dezvolte anul viitor capabilităţi AI in-house.

În conexiune cu adopţia în creştere a inteligenţei artificiale în marketing, firma care a realizat studiul se aşteaptă la o creştere a notificărilor tip push din zona de mobilitate cu 4%, la o creştere cu 23% a notificărilor push pentru zona de web şi la o creştere de 15% a utilizării canalelor dedicate comunicării din cadrul aplicaţiilor. În plus, până la finele anului viitor, o bună parte a mărcilor de tip B2C din lume intenţionează să dispună de o aplicaţie mobilă proprie, care să le faciliteze activitatea de marketing condusă de AI

Autorii studiului notează că specialiştii din marketing pot fructifica AI pentru s măsura mai bine sentimentele consumatorilor şi astfel pentru a oferi experienţe mai bune. Cu ajutorul unor astfel de instrumente se vor putea, de pildă, calcula şi clasifica automat sentimentele consumatorilor pentru a transforma radical experienţele lor în raport cu marca respectivă.