Expert IT, IT support — April 27, 2021 at 9:19 am

Fujitsu contribuie la dezvoltarea afacerilor responsabile

by

Pasiunea pentru afaceri responsabile, susținută de o cultură ce pune oamenii pe primul loc, au fost cei doi piloni din spatele răspunsului Fujitsu la pandemia globală.

Remote-Work-Trend-Report-MeetingsAceasta a fost o soluție esențială dintr-o sesiune a Fujitsu ActivateNow, evenimentul de leadership pentru 2020, la care au participat și lideri din cadrul unității de afaceri Fujitsu Global Delivery.

O abordare axată pe oameni este întruchipată de tot ceea ce face Fujitsu, inclusiv în reacția la pandemia care au zguduit lumea anul trecut.

Pandemia a reprezentat o provocare imensă, dar lecțiile cheie au fost învățate din primele etape ale pandemiei. A însemnat că, atunci când a sosit momentul, toți cei 23.000 de angajați Fujitsu lucrau de la distanță în doar 10 zile.

„De fapt, ne-a învățat că nu este vorba doar despre extinderea tehnologiei, ci despre implicarea oamenilor noștri în ceea ce privește bunăstarea lor și despre modul în care furnizează servicii”, a spus Tim White, Senior VicePresident. „Bunăstarea angajaților noștri a fost în prim plan în tot ceea ce am făcut. Și, având grijă de angajații noștri, am avut grijă de Fujitsu. Și cel mai important, am avut grijă de clienții noștri. De fapt, în plină pandemiei, cifrele noastre de satisfacție a clienților au crescut de fapt, iar angajamentul angajaților noștri a crescut în general, pe măsură ce adoptăm aceste noi moduri de lucru”, explică acesta.

Cum arată în practică o abordare centrată pe oameni?
În primul rând, a fost necesară asigurarea a cât mai mult sprijin posibil angajaților. Sarah-Jane Littleford, șefa afacerilor responsabile, Fujitsu Global Delivery, a declarat că între aprilie și iunie au existat 3.700 de ore de activități de well-being care au ajutat la susținerea bunăstării fizice și psihice a angajaților, în perioada care a fost ca un test pentru toată lumea.

„Majoritatea erau virtuale”, a spus ea. „Angajații noștri au răspuns foarte bine la asta. Le-a plăcut să se implice în activități pe care poate nu le-au mai făcut, cum ar fi yoga online sau cursuri de atenție.”

Dar a fi centrat pe oameni depășește sănătatea și susținerea atenției. Este vorba, de asemenea, de împuternicirea procesului decizional și de a oferi oamenilor o responsabilitate mai mare.

Tim a mai spus: „Ne adresăm în permanență angajaților și căutăm feedback despre ceea ce funcționează în mediu de lucru și ce ar dori să vadă îmbunătățit.”
A însemnat valorificarea ideilor a mii de angajați, ceea ce le îmbunătățește situația lor, dar explorează și modul în care pot fi îmbunătățite lucrurile pentru clienți.
„Este o combinație de cultură, de lucru inteligent și de tehnologie”, a explicat el. „Este vorba despre] îmbrățișarea acestui nou mod de implicare, dar și păstrarea acestui spirit de co-creație, care există în cadrul echipelor.”

Construirea unei culturi a afacerilor responsabile pe termen lung
La Fujitsu, există o forță de muncă diversă din punct de vedere cultural, care funcționează la nivel global, și ceea ce este un avantaj.
Acesată diversitate este coloana vertebrală a unei afaceri puternice și responsabile sau, așa cum spune Sarah-Jane: „Este în ADN-ul nostru. În esență, responsabilitatea este încorporată în ceea ce facem, nu numai în livrarea globală, ci chiar în Fujitsu”.

Dar diversitatea experiențelor și ideilor este doar un element. Pentru a adopta o perspectivă strategică pe termen mai lung a modului în care afacerea poate oferi mai multe societății în ansamblu, Fujitsu se aliniază la Obiectivele Națiunilor Unite de Dezvoltare Durabilă (ODD).

„Acesta este cadrul pe care l-am pus în jurul afacerii noastre responsabile care se apropie de serviciile globale de mulți ani”, a spus Tim. „Este vorba despre modul în care oamenii noștri pot contribui la societate, ceea ce este cu adevărat în centrul obiectivelor Fujitsu.”

Sarah-Jane a explicat o nouă inițiativă, care permite indivizilor să susțină aceste obiective globale ambițioase și le oferă posibilitatea de a integra într-un ODS (Obiectiv de Dezvoltare Sustenabilă) propriile valori personale.
Prin aderarea la un „trib” ODS, o comunitate virtuală, angajații se pot conecta cu alții în întreaga lume, persoane care împărtășesc aceleași pasiuni.

„Este o modalitate prin care angajații contribuie personal și fac o diferență, o diferență pozitivă pentru societate și pentru mediu”, a spus ea. „Vor putea să învețe, să împărtășească idei și să vină cu inițiative potențiale pe care le-am putea implementa atât local, cât și în cadrul operațiunilor noastre.”

După un proces inițiat în birourile din Costa Rica, India și Portugalia, inițiativa este lansată la nivel global din ianuarie. Combinând astfel de programe cu motivația echipelor de a contribui la societate, Fujitsu speră că va contribui la dezvoltarea afacerilor responsabile la nivelul următor în 2021.