IoT powered by ALLIED TELESIS — September 22, 2021 at 2:17 pm

Industry 4.0 – viitorul producției

by

„Industry 4.0” a fost folosit public pentru prima dată în 2011 și a devenit rapid un sinonim pentru a patra revoluție industrială, cu Internetul obiectelor (IoT) ca tehnologie de bază. Termenul reprezintă controlul descentralizat al proceselor de producție permise de sistemele cibernetice-fizice, o integrare strânsă și fină a lanțurilor valorice orizontale și verticale, precum și noi servicii inteligente.

MAIN BANNER 1280x427_tcm100-3813176_tcm100-2750227-32Transformarea din întreaga industrie nu este doar o altă etapă a celei de-a treia revoluții industriale, ci o nouă revoluție. Și, spre deosebire de cele anterioare, evoluează într-un ritm exponențial și influențează aproape fiecare industrie, indiferent de țară.

Producția este în topul acestei noi lumi, la fel și Fujitsu. Potrivit analiștilor, producția are cea mai mare cotă din cheltuielile IoT. Asta este valabilă și pentru inteligența artificială (AI), care a crescut de 8 ori în perioada 2017-2021, iar investițiile în Fast IT (IoT, AI, Cloud etc.) vor depăși de trei ori cheltuielile pentru IT „clasic” în 2021.

Fujitsu este lider în hiperconectivitate în afaceri. Conceptul „afacere hiperconectată” este unic și este creat împreună cu clienții, pentru ca aceștia să își atinge obiectivele.

Industry 4.0 va aduce o schimbare. Obiectivul final este producția individuală la costuri apropiate de producția în masă. Pentru aceasta, este necesară o integrare strânsă a valorii în linia de producție, dar și furnizorii, prin controlul descentralizat al proceselor de producție. IoT și AI sunt obligatorii, astfel.

Marea diferență între trecutul recent și viitor: conectivitatea va deveni mai profundă și mai răspândită. Este nevoie de noi modalități pentru informații valoroase din datele colectate. Producătorii trebuie să devină partea unui lanț valoric mai larg și mai integrat, bazat pe un ecosistem al partenerilor potriviți. Și este posibil să fie nevoie de reîmprospătarea modelelor de afaceri pentru a face față perturbărilor și pentru a se apropia și mai mult de clienți.

Urmărirea atentă a detaliilor și reacțiile rapide, decisive și creative, permit apropierea mai mare de clienți, concentrarea pe nevoile lor, creând relații durabile valoroase pe termen lung. Este importantă reacția companiei, dar mai importantă este ce face pentru clienți, într-o lume hiperconectată.

Strategia Fujitsu de co-creare se bazează pe conceptul „inovația centrată pe om”. Industry 4.0 este o oportunitate imensă de a îmbogăți viețile atât ale angajaților, cât și ale clienților, precum și de a genera creștere și valoare reală a afacerii.

Fujitsu colaborează cu clienții pentru o abordare holistică a conceptului „Industry 4.0”. Tehnologiile digitale permit abordarea de noi moduri. Compania colaborează pentru partajarea tehnologiilor, precum robotica și AI, cu oamenii, astfel încât ei să se poată concentra pe avantajele aduse în activitățile lor. Sarcinile repetitive și grele pot fi realizate de roboți, angajații putându-se concentra pe valoare adăugată în moduri creative și inovatoare. Iar asta se face aplicând trei dimensiuni critice: abilitarea umană, inteligența creativă și infrastructura conectată.

IoT este fundamentul hiperconectării. Creează fluxuri uniforme în interiorul și în afara organizației, care permit vizualizarea mediului și ghidarea afacerii în direcția dorită. Permite și reacționarea rapidă în fața tendințelor, interne și externe, astfel încât compania să fie cu un pas înainte. Iar IoT este și mai puternic când este combinat cu alte tehnologii cheie.