Business — May 6, 2022 at 3:06 pm

Polonezii de la ASSECO SEE anunță rezultate în creștere în primul trimestru din 2022

by

Grupul Asseco South Eastern Europe, (ASEE), una dintre cele mai mari companii de IT din Europa de Sud Est, a anunțat rezultatele financiare din primul trimestru al anului 2022, care reflectă succesul strategiei de extindere a companiei. Mai mult de 10 bănci din cele mai mari 15 din Europa de Sud-Est sunt deja clienți ai ASEE.    

Young confident business man facing the city view. Man celebratiPrimul trimestru al anului a fost marcat de creșteri semnificative în ceea ce privește veniturile din vânzări pentru grupul polonez specializat în soluții IT&C, fiind înregistrată o creștere de 21% față de aceeași perioadă a anului trecut – cifra fiind de67 de milioane de euro. Profitul operațional al grupului a fost și el influențat de strategia expansionistă: acesta s-a ridicat la 10,1 milioane de euro, marcând o creștere de 19% față de același interval de timp al anului precedent.

„Îmbunătățirea continuă a rezultatelor financiare ale Grupului ASEE în T1 2022 rezultă în principal dintr-o scară mai mare a operațiunilor în industria Plăților și a soluțiilor dedicate. Scara mai mare a operațiunilor a rezultat parțial din consolidarea câtorva companii noi în cadrul ASEE Group. Începând cu a doua jumătate a anului 2021, ASEE Group a consolidat rezultatele companiei de comerț electronic ContentSpeed, ale companiilor BPM IT Sistemi și eVision, ale companiei de gateway de plată WSPay, precum și ale companiei de sisteme de plată cu cardul Smarttek, în timp ce din anul 2022 am consolidat BSTS, o companie care oferă soluții de telecomunicații, trafic și Smart City”, a declarat Piotr Jeleński, președintele Consiliului de Administrație al Asseco South Eastern Europe S.A.

Cea mai mare creștere a veniturilor din vânzări în primul trimestru din 2022 a fost generată de către divizia de soluții de plată – 32,6 milioane de euro, reprezentând o majorare de 23% – și cea a soluțiilor dedicate – 22,2 milioane de euro, cu 38% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Această creștere rezultă parțial din consolidarea rezultatelor companiilor cumpărate în 2021, care activează în sectoarele managementului traficului și soluțiilor BPM. Pe de altă parte, creșterea organică a fost generată de operațiunile din Serbia și Turcia, prin linia de afaceri a soluțiilor proprietare și în România prin linia de afaceri a soluțiilor provenind de la terți.

Tendința ascendentă se observă și în ceea ce privește EBITDA, care s-a ridicat la 14,6 milioane de euro în T1 2022: în creștere cu 16% (2 milioane de euro) față de primul trimestru al 2020.