Analiza — May 25, 2022 at 4:24 pm

Control mai bun al emisiilor cu managementul inteligent al traficului

by

În mai puţin de cinci ani, tehnologia de trafic inteligent ar putea ajunge să joace un rol important în stăvilirea emisiilor de gaze cu efect de seră. Un recent raport publicat de firma de analiză Juniper Research arată că până în 2027 ar putea fi eliminate 205 milioane tone metrice de emisii de CO2 dacă proiectele care includ tehnologii de trafic inteligent vor continua să fie implementate în lume.

traffic-blog-headerFirma de analiză susţine că acest număr este echivalent cu aproape dublul emisiilor de carbon generate de transporturile interne din Marea Britanie în 2019. „Reducerea congestiilor prin controlul optimizat al traficului va reprezenta principalul factor de influenţă”, spun autorii raportului intitulat Smart traffic management: Use cases, regional analysis and marketing forecasts 2022-2027.

Pe lângă gestionarea eficientă a congestiilor şi a emisiilor asociate traficului, Juniper Research mai spune că managementul inteligent al traficului poate genera modele de transport mai verde. De asemenea, raportul prevede că investiţiile în intersecţii inteligente de drumuri vor atinge peste 10 miliarde USD în 2027, aproape dublându-se faţă de nivelul de 5,7 miliarde USD prevăzut pentru anul în curs la nivel mondial.

Conform autorilor raportului, furnizorii de tehnologii pentru drumuri şi intersecţii inteligente se vor concentra, probabil, tot mai mult pe îmbunătăţirea conectivităţii între vehicolele de pe şosele şi ecosistemele locale de drumuri, în oglindă cu iniţiativele guvernamentale legate de oraşele inteligente. Juniper Research recomandă ca furnizorii de astfel de tehnologii să profite la maxim de capacităţile de latenţă mică ale tehnologiei 5G, combinată cu algoritmii de machine learning, pentru a permite ca ajustările traficului în reţea să fie efectuate în timp real.

De asemenea, a fost recomandată luarea în considerare a securităţii cibernetice în cursul implementării de sisteme de trafic inteligent pentru atenuarea îngrijorărilor publicului legate de colectarea şi stocarea datelor. În ciuda beneficiilor evidenţiate, raportul notează că infrastructurile existente nu sunt proiectate pentru sisteme de management inteligent al traficului, iar redotarea unor astfel de sisteme va fi scumpă şi prezintă riscul de a nu furniza toate beneficiile.

Sistemele de management inteligent al traficului sunt extrem de avansate şi necesită straturi multiple de tehnologie înglobate în ele, iar autorităţilor publice le-ar putea lipsi expertiza necesară pentru selectarea tehnologiilor adecvate şi pentru managementul tranziţiei către capabilităţi inteligente în condiţiile păstrării la minim a fenomenelor disruptive pentru actorii actuali interesaţi de realizarea unor astfel de sisteme.